Tuesday, January 6, 2009

koleksi HOD ditambah lagi

oleh : CEMPAKA

LAB PHYSIO, 5 Jan - CEMPAKA hari ini menambah lagi koleksi hodnya. Jika hari biasa CEMPAKA selalu kena dengan hod anatomy, hari ini berbeza kerana CEMPAKA dikenakan oleh hod physio pula. Kisah ini bermula sewaktu di dalam makmal physio di mana CEMPAKA perlu menjungkalkan kedua2 biji matanya ke arah lensa mikroskop. Dengan beberapa detik sahaja CEMPAKA yang mungkin ditakdirkan bertuah hari itu menjumpai sel2 yang perlu dilihat yang sememangnya berbeza dengan hari2 sebelum ini di mana CEMPAKA mengambil masa yang lama untuk menghumban penglihatan ke arah cermin cembung mikroskop tersebut. Namun. tiba2 rakan seperjuangan CEMPAKA di sebelah agak cemas kerna masih belum menjumpai apa yang dicari lalu meminta pertolongan CEMPAKA untuk membuat pengubahsuaian. CEMPAKA dengan niat hati yang murni mengatur dua langkah ke sebelah untuk melihat mikroskop rakannya itu. Tiba2, tidak disangka2, datanglah hod physio dari arah sisi serong ke belakang CEMPAKA lalu melihat mata CEMPAKA dengan pandangan yang tajam bak paku tekan sambil menengking, "where is your place? why are you disturbing others in the lab? others may be more interested in learning than you are. lab is where you do your work not socializing" Lalu CEMPAKA ingin menjelaskan, "No, i am just helping her with the micro..." belum sempat CEMPAKA memuntahkan kata2 penjelasan lalu hod itu menyambung "Stop walking and chitchatting in the lab or else i'll kick you out from here" Lantas CEMPAKA diam dengan geram dan amarah di hati. CEMPAKA yang hanya mahu menolong pun kena marah jua. Jika sebelum ini hod anatomy yang menjadi pilihan kali ini hod physio pula.Saham CEMPAKA seperti jatuh serta merta dek tekingan itu menjadi perhatian ramai.






aduhai hod.....

6 comments:

nur akmal said...

sabar jer bett...
kena marah kt sini adlh bnda common!!!~
kl tk kn marah, bkn pljar IMS...
huhuhu...

Anonymous said...

alaaa...sian nyer kamu...sabar eyh awak..**squirm***byg kn muke suresh ngan dialog dlm laporan bett**tatoot nyer!!!sabar eyh bett

zettyshafiqa said...

satu uni heboh kot psl ni..
dr hod anat ke hod physio..
dah nasib..
len kali jgn maen2 dah..


:))

cik Iyllyana said...

haha
rilek bett
saboo :P

KiwiKiwi said...

bett...aku ada di situ...haha...
emm...

cite mung dgn mr azlan anat tu gano?
tok wat blog ko?
haha...

"why u laughing?"

Anonymous said...

rilez dik..kena marah tu perkara biasa..
sbnrnya..ada sejarah doc suresh tu...dia nk org serius..sbb kite amek medic..
kalu ikot logik..nnt kite keje, decision sume sendiri..ade jugk bntuan org lainkn?tp sume depends on kite..
akak pon pnh kena marah gak..rileks je..haha..
siap skrg ni kamceng dgn dr. suresh..:D
b strong..nk tolong kwn leh dlm lab..tp..kna pndai r cover2..akak pon salu buat awk ni..2-3 kali gak kna mrh..haha..rileks!:)