There was an error in this gadget

Thursday, February 5, 2009

sports day, spring 2009

selaku tuan rumah, teng, mijah, sissy & syaza menyediakan dessert yang best

game pertama iaitu chess di mulakan dengan AKMAL yang kelihatan tekun berfikir

akmal menentang niza malam itu dan siapa yang menang? faham2 sajalah

memperkenalkan ratu sudoku, MJ yang agak secretive dan tak bagi siapa2 tiru

kecil2 cili boh, gmah jikalau berfikir pasti meletak jari di bibir, so ayu..

kelihatan seperti membaca surat wasiat, mimi sedang menyelesaikan sudoku

bagaikan PUTRI kisah khayalan yang hidupnya diuji sudoku...

akak zay kita ni bukan sahaja pantas mengayuh basikal malah sudoku juga

"eyh, betul ke soalan sudoku yang duwe bagi ni?", jelas kata hati dal

malam itu, mr ajib menghiburkan kami semua dan CEMPAKA juga ada, tekalah!!

hari kemuncak, tonggak hebat rumah merah, NAZ dan BIHAH

sebelum acara netball bermula, kelihatan uniq sedang warming up sambil tersenyum

memperkenalkan, rumah BIRU

kelihatan ain sedang mengatur strategi tak pun sedang buat gaya "GITU2" ala senario

netball ke rugby? kesian azu samapi terjatuh ayu di gelanggang

demi kemenangan rumah HITAM memohon doa di ketuai oleh balqish

memperkenalkan, rumah HITAM

dia lah pemain, dia lah refree, dia lah ajk kecemasan, dia lah penyiapkan posisi, tak lain tak bukan, AYAM in da house!!

mereka bermain gaya ULTRAMAN

si baju putih geram kerana kalah dicabutnya kasut uniq

si baju putih masih geram akibat kalah, ditolaknya uniq

salikin bukan sahaja ada motor hebat tapi lihatlah ketangkasan mendepakan tangan

duwe yang teramat gembira sampai melayang ala2 superman, kar el



  • sabtu yang lalu bersamaan 1 feb telah berlangsung hari sukan di kolej CEMPAKA
  • tapi hari sukan ini melibatkan batch2 kami dari malaysia sahaja
  • ia merangkumi aktiviti indoor dan outdoor
  • ada juga acara yang diadakan sebelum hari kemuncak 1 feb seperti sudoku, chess, dan badminton lelaki
  • di hari kemuncak pula acara futsal, netball, badminton dan volleyball diadakan
  • pada pagi itu kema menjadi jurugambar tak bertauliah
  • memandangkan CEMPAKA dan kawan2 yang lain bermain netball jadi lebih banyak shot2 di acara netball yang di ambil
  • tapi CEMPAKA agak hairan kerna tak nampak pula mr ikiey pagi itu, entah kemana dia menghilang
  • perlawanan pertama CEMPAKA adalah bersama pasukan hijau
  • CEMPAKA memegang posisi centre ketika itu
  • penat juga kerna terpaksa berlari keliling gelanggang
  • pasukan hijau terdiri daripada uniq, zie, kak ya dan sebagainya
  • kami mendahului pasukan hijau dengan jaringan pertama
  • namun hijau membalas balik dengan hebatnya
  • tapi semangat kami tidak kentar dan akhirnya jaringan 2-2 diperolehi
  • tiba2 tanpa disangka2 pasukan hijau menabah 1 lagi jaringan dan ini menyebabkan kedudukan kami tergugat
  • maka sebaik sahaja uniq memperoleh bola CEMPAKA dari jauh terus menerkam uniq
  • hingga kami jatuh tergolek di court diikuti dengan peserta yang coba merampas bola
  • CEMPAKA tekad, CEMPAKA berazam mahu merampas jua bola it dari uniq
  • maka CEMPAKA terus menggeletek uniq dari belakang namun uniq tetap kemas memeluk bola sambil berkata "aku tahu siapa geletek aku. biaq. biaq. ni bola aku"
  • memandangkan uniq masih kental bak simpul buku sila yang susah di buka, CEMPAKA terus memegang kaki uniq lalu membuka kasutnya
  • tatkala CEMPAKA hampir memperoleh bola dan berazam untuk menjaringkan gol
  • tiba2 dengan gegaran seperti incredible hulk datanglah azian suhana aka ayam dari tepi lalu menghayunkan wisel lalu disumbatkan ke dalam bibir yang diselaputi lip gloss perisa strawberi dan menarik nafas panjang lalu dengan pantas meniup wisel sambil berkata, "masa tamat, hijau menang"
  • betapa hancurnya hati CEMPAKA tika itu
  • di mana pasukan CEMPAKA hampir menang hanya tinggal angan2
  • hibanya tak terkata dek penat lelah larian CEMPAKA seperti air milo yang tertumpah, sayang sekali
  • perlawanan badminton pagi itu terpaksa ditunda kerna kebanyakkan pemain badminton merupakan pemain netball juga
  • maka mereka yang tidak menyertai apa2 dengan lenggang kangkung memasuki dewan
  • apa lagi, mereka turut menghayunkan raket dan bermain sesama mereka
  • ala2 komik anak2 sidek lagaknya
  • jejaka yang bermain futsal tak kurang hebatnya
  • maklumlah semuanya produk gym maverick
  • sudah tentu fit orangnya
  • terdapat juga pemain yang terlalu gembira hingga melompat2 dan hampir melayang
  • hari esoknya pertandingan memasak diadakan
  • rumah hitam dinobat sebagai juara
  • dengan resipi ikan seri pengantin dan ikan seri kayangan
  • mereka tidak ragu2 berkongsi rahsia kejayaan iaitu menonton video di youtube tentang cara2 hiasan yang cantik
  • tahniah kepada kema, kak we dan sebagainya
mungkin sedikit info yang CEMPAKA coba korek mengenai hari sukan ini namun CEMPAKA coba berkongsi semua yang CEMPAKA tahu jikalau nak tahu pasal gosip pula boleh lah tanya mr ikiey xoxo

9 comments:

~AyaN~ said...

ngaaaaaaaaaaa!!
cik cempaka,terima kasih lah.entry yg amat bagus..ahaha

::hazimah:: said...

cehh...aq memg ayu kott...
xgigit kuku pn ayuu.. =P
jeles lah wahai cempaka~
lalala~

nur akmal said...

amboi.... cempaka!!!~
"tau2 jer sapa menang??"
apa mksd kamo...
ak main ngn m pon blh mng!!!~
hahahah

Anonymous said...

huhu..cempaka mmg buas!!!dlm dissect hall pon buas kt glnggang pon sama..cian uniq kne cabut kasut..
aniscumel komen

Anonymous said...

ngapekah huduh nau muke ak mmbace doa???????????

adekah doa ku x diterima???

huhu

u know u love me,
xoxo

~AyaN~ said...

aku tau sape anonymous ni.bakish.ngahahaha..sebab mmg muka dia yg aku detect buruk time baca doa.ahaha

-uniq yg pelik- said...

haha..bongok..bet bongok..
ayam!ang sptutnya bagi kad merah kat pompuan bongok ni..
mcm aram lagi dia ni...

Fikri said...

lawak kisah u ni

MD said...

lol cempaka sari..
u got badmnton in india?
o..Gosh!
kepingin bangat!

udah lm xdgrin kamu.
=)nice blog.