There was an error in this gadget

Sunday, November 23, 2008

gadis tibet dan anjing


gadis tibet
buat pengetahuan semua
di bangalore terdapat golongan minoriti penduduk tibet yang hidup aman damai di sini
secara fizikal mereka kelihatan seperti orang melayu

mata mereka sepet tapi ada yang berkulit cerah dan tidak kurang juga yang berkulit gelap pendek kata seperti orang melayu bermata sepet lah
negara tibet merupakan sempadan antara india dan china
terdapat asimilasi budaya hindu dan buddha


anjing
organisma ini sering berkeliaran merata2 di bandar kami

pelbagai spesis yang ada
tidak kurang juga yang cacat

kami biasanya akan lari sambil berselawat demi mengelak dari organisma ini
  • pada suatu petang
  • CEMPAKA, bihah, anis dan naz ke kedai buah untuk membeli buah lah kan
  • bihah dan anis sibuk memilih buah yang elok
  • naz pula alpa dengan henfon nya
  • CEMPAKA yang tidak ada kerja sewaktu itu sedang menegur seorang gadis tibet
  • sebenarnya CEMPAKA bercakap bahasa melayu sengaja tidak mahu gadis tibet itu tahu
  • petah sungguh CEMPAKA memberi komen kepada gadis itu tapi gadis itu tidak faham jadi dia buat tak tahu je
  • tiba-tiba
  • jeng jeng jeng
  • datang lah seekor anjing besar berbulu lebat bewarna putih
  • kami berempat serentak terkejut
  • lantas berlari menyorok di belakang mak cik penjual buah sambil menjerit
  • kami ibarat beratur dalam 1 barisan
  • dimulai dengan makcik penjual buah di belakangnya bihah diikuti dengan anis, naz dan CEMPAKA
  • alangkah terkejutnya CEMPAKA apabila di sebelahnya berdiri gadis tibet
  • katanya "why? why?"
  • lalulah anjing tadi di depan kami tapi kami menten kaku di situ
  • gadis tibet tadi tengok anjing tadi dan menjeling ke arah kami
  • baginya anjing pun nak takut
  • yang tidak dapat dilupakan gadis tibet tadi berdiri sebaris dan serentak dengan kami dek terkejut telatah kami yang tiba2 menjerit

3 comments:

nur akmal said...

dh bakpe gadis 2 g bratur jgok???
huhuhu...
hahahaha...

Lyna Wan said...

kt cni pun byk anjing.kalau kita lari bila anjing dekat,truan dia pandang slack sj kt kita.ada satu hr 2,kwn2 aku dok bwk container besar berisi macaroni,ada anjing pi nk manja dgn depa.seb bek x tburai makaroni 2.

wmadihah said...

mst macam2 versi suara gadis menjerit hk leh dgr tym anjing 2 owp..hekhek